Stresszkezelés

A stressz okozta feszültség sokszor szab gátat a teljesítménynek. Egyre gyakrabban egészségügyi problémákat is okoz. Vezető pozícióban, valamint ha valaki emberekkel foglalkozik, különösen nagy teher nehezedik ránk, felelősségünk megnő, hiszen napjaink felgyorsult világában nincs idő a kikapcsolódásra, regenerálódásra. A tréning célja, hogy a résztvevők áttekintést kapjanak a stressz kiváltó okairól, a stressz megjelenési formáiról, különös tekintettel a mindennapi életünk során megtapasztalt jelenségekre. Mindemellett közösen elemezzük azokat a tényezőket, melyek fizikai és pszichés problémákat is okoznak. A képzés zárásaként stresszoldó technikák hétköznapi és professzionális változatait mutatjuk be. Munkánkat szituációs játékok, standardizált, érvényben lévő pszichológiai tesztek kitöltése és egyéni beszélgetések egészítik ki.

Jelentkezzen!

Tematika

  • Ki mit vár a tréningtől – célok, elvárások
  • Bemelegítő játékok
  • Mi a stressz?
  • Megküzdési módok
  • Stressz csökkentése pszichológiai módszerekkel
  • Pszichológiai tesztek felvétele, elemzése
  • Stressz és szorongás kapcsolata
  • Mikor lehet már kóros a szorongás? Milyen formában jelentkezhet?
  • Hétköznapi stresszoldó technikák
  • A tréning kapcsán megtanulható módszerek
  • Szituációs játékok
  • Tréning zárása – teljesültek-e elvárásaim

A képzésen egyszerre maximum 12 fő tud részt venni.

A tanfolyam bruttó részvételi díja: 34.990 Ft.

Részletes program

I. rész: Ismerkedés, elméleti és gyakorlati áttekintés a stresszről

  • A résztvevők megismerkedése, annak átbeszélése, hogy kinek milyen elvárásai vannak a tréninggel kapcsolatban, mit szeretne ennek során „kapni”?
  • Bemelegítő szituációs játék
  • Mit jelent a stressz? Ki hogyan fogalmazná meg? Milyen kiváltó okai, tipikus tünetei lehetnek?
  • A stresszről milyen saját tapasztalatai vannak már a résztvevőknek, kinél milyen formában nyilvánul meg?
  • Milyen stresszel kapcsolatos megküzdési módok léteznek (pl. problémaközpontú vagy érzelemközpontú)? Ezek bemutatása konkrét, a résztvevők életéből vett példák által történik.

II. rész: A stressz csökkentése klasszikus pszichológiai módszerekkel

  • Társas támogatás
  • Viselkedéses eljárások
  • Kognitív eljárások
  • Határterületek szerepe, helye (pl. természetgyógyászat) stb.

III. rész: Pszichológiai tesztek felvétele

  • Érvényben lévő, standard kérdőíves eljárások felvételére nyílik lehetőség, illetve a későbbiekben ezek eredményéről személyes visszajelzés

IV. rész: Stressz és szorongás kapcsolata, mikortól kóros mértékű a szorongás?

  • A szorongás fogalmának áttekintése, ennek mely tüneteit érezték már magukon a résztvevők?
  • Milyen munkahelyhez köthető, speciális megnyilvánulásai vannak a stressznek (burn out jelensége, mártír effect, vasárnapi neurózis, nyugdíjas neurózis)?
  • Mikortól mondhatjuk azt, hogy a szorongás kóros mértékű? A résztvevők milyen módon találkoztak már ezen jelenségekkel? A szorongásos szindrómákat hogyan ismerhetjük fel (pánik, fóbiák, kényszerbetegség, poszttraumás jelenségek)?
  • Mi az, hogy pozitív és negatív stressz?
  • A stressz milyen testi tüneteket okozhat?

 V. rész: Hétköznapi és professzionális stresszoldó technikák

  • A résztvevőkkel együtt átbeszéljük, hogy milyen, bárki által használható stresszoldó technikát ismernek? Ha használták ezeket, mennyire érezték hatásosnak?
  • Betekintés a tréning kapcsán megtanulható stressz kezelő módszerekbe (autogén tréning, imagináció) saját élmény által

VI. rész: Szituációs játékok

VII. rész: A tréning zárása

  •  A tréning végén a csoport megbeszéli, hogy a kezdeti elvárásai mennyiben teljesültek, hogyan alkalmazhatók a tanultak.

Kapcsolódó cikkek

Kapcsolódó cikkek - modern kori betegségünk - a stressz