10 tévhit a YouTube userekről

10 tévhit a YouTube userekről

A YouTube felhasználókra nem igazán szoktak építeni a vállalatok. Számos tévhit él a marketing osztályokban, cégekben a felhasználókkal kapcsolatban. Ezzel szemben az Ipsos 2013-ban összegyűjtötte azokat az érveket, amik miatt igenis megéri rájuk célozni a hirdetéseket, mi pedig most bemutatjuk ezeket.

1.) Egész nap a szobában ülnek, behúzott függönyök mögött
Ami azt illeti ez nem így van. A YouTube felhasználók, csak úgy mint “átlagos” társaik sokkal szívesebben mennek moziba, sportolni és ezerszer szívesebben mennek el élő koncertekre.

2.) Azt akarják, hogy minden online tartalom ingyenes legyen
A valóság ezzel szemben az, hogy a YouTube userek sokkal több könyvet, filmet és zenét vásárolnak, mint társaik, ráadásul ők azok a felhasználók, akik megvásárolják – és nem feltörik – a videójátékokat is.

3.) A YouTube userek tinik
A kőkemény igazság ezzel szemben az, hogy a női userek 90%-a 18 felett van, a férfiak 50%-a pedig 35 évnél idősebb.

4.) Magányosan, barátok nélkül élnek
Az egész állítás badarság, a YouTube userek 48%-ának ugyanis több mint 100 online kapcsolata van.

5.) A YouTube userek tipikusan a “forever alone” emberek – nem élnek párkapcsolatban
Tény azonban, hogy a YouTube felhasználók 66%-a házas vagy élettársi viszonyban él. A userek 39%-a pedig a partnerével nézelődik a videómegosztón.

6.) Egész nap csak a képernyőt bámulják
Megint csak téves ítélkezésről van szó – kutatások bizonyítják, hogy a YouTube userek hetente átlagosan 5 órát töltenek könyvek és magazinok olvasásával, 7 órát pedig rádió hallgatással.

7.) Állandóan cuki-cicás videókat néznek
Valójában a három legnépszerűbb csatorna típus a YouTube-on a zenével, humorral és a csináld magad megoldásokkal foglalkozók.

8.) Visszahúzódó “nerd-ök”, akik senkivel sem beszélgetnek szívesen
Na nem! A YouTube userek 50%-kal gyakrabban beszélgetnek társaikkal arról, hogy mit láttak YouTubeon, 44%-uk meg is osztja a videókat, amiket láttak, melynek 50%-át rövid időn belül további emberek osztanak meg.

9.) Közönyösek és cinikusak a márkákkal szemben
Megint téves! A YouTube userek 31%-a kipróbálja az új termékeket, míg a YouTube “ellenségeinek” csupán 14%-a. Mindemellett a YouTube userek 58%-a be is számol élményeiről, pozitív véleményéről társainak. Azok pedig, akik nem Youtube felhasználók, 67%-ban hallgatnak véleményükről.

10.) Miután láttak egy hirdetést a YouTube-on, egyből el is felejtik azt
Újabb tévhit – a YouTube userek 41%-a ugyanis valamilyen formában “akcióba lép” azzal a termékkel / szolgáltatással, melyről a hirdetést látta, 22%-uk több információt gyűjt, 16%-uk pedig megnézi a cég honlapját is.

Mit tanácsolunk tehát a cégeknek?
1.) Készítsetek olyan videós tartalmat, amire a userek kíváncsiak és amit aztán meg is osztanak! Fontos, hogy a célcsoport meghatározása közben megvizsgáljátok, milyen videókat és csatornákat néznek a legtöbbször.
2.) Legyetek feltűnőek a véleményvezérek között! Ne feledjétek azonban, hogy a YouTube-on nem feltétlenül a minőség fontos, annál inkább a tartalom, ami lehet megrázó, szórakoztató, izgalmas és abszolút irreális is.
3.) Keressetek támogatókat és szószólókat a remarketinggel! Figyeljétek a konkurencia tevékenységét és mindenekfelett hirdessetek YouTube-on!

Ha pedig szeretnétek megtudni, hogyan készítsétek el a lehető legjobb videót magatoknak vagy cégeteknek, jelentkezzetek videós képzésünkre!

Bánki Tamás